Kopafbeelding

Google                                                                 
Stuur een mail naar de Begeleidingsdienst voor Vrijescholen: P. van Meurs
Stel een vraag
Referentieniveaus Gebruiken:

meten en meetkunde

C  Gebruiken, Meten, Rekenen in de meetkunde

 

 

1-fundament

Toelichting en voorbeelden bij 1-fundament

Toelichting en voorbeelden bij 1-streef

Paraat hebben

Paraat hebben

Paraat hebben

 

  • 43 Routes beschrijven en lezen op een kaart met behulp van een rooster

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kunnen lezen en interpreteren van gegevens op plattegronden, waarbij gebruik gemaakt wordt van de legenda, schaallijn en/of een rooster met coördinaten, met inbegrip van het mentaal innemen van een standpunt.

  • De kinderen bekijken een kaart van de eigen wijk of eigen stad, omgeving. De kaart heeft een rooster, een legenda, een schaallijn en eventueel een register:
    - In A5 staat het ziekenhuis. Kun je dat vinden?
    - Door welke vakken op de kaart kom je als je van huis naar school gaat?
    - Wijs eens aan hoe je van de school naar het zwembad kunt gaan. Welke straten moet je dan door?
    - Als je bij het zwembad staat, welke kant moet je dan uit als je naar het ziekenhuis wilt?
    - Wat betekent het dubbele zwarte lijntje op de kaart, hoe weet je dat?
  • De plattegrond van Wieldrecht. (Uit: Wereld in getallen)

    - In welk vak staat de moskee?
    - Door welke vakken loopt de spoorlijn en in welk vak staat het station?
    - Beschrijf hoe je moet lopen van het station naar de kerk.
    - Gebruik de woorden linksaf, en rechtsaf.

Kunnen lezen en interpreteren van gegevens op plattegronden, waarbij gebruik gemaakt wordt van de legenda, schaallijn en/of een rooster met coördinaten, met inbegrip van het mentaal innemen van een standpunt.

  • In het dorp Ingen. (Uit: Rekenrijk)